marți, 8 ianuarie 2008

magna cur laudae

Am ajuns de ceva timp la concluzia, pe care acum doar mi-o tot confirm până îmi vine acru, că UBB este în mod suprem modelul sugaciului de bani şi energie în mediul universitar românesc. şi să nu îndrăzniţi să mă contraziceţi, că încep să vă povestesc toate prin câte am trecut în universitatea asta...

Prin urmare, de fiecare dată când trec pragul sau prin preajma renumitei universităţi, chiar dacă se întâmplă să dau peste zâmbetul şi şarmul foştilor profi (o, profii de filosofie…), imediat simt în zona gâtului colţii capitalişti ai unui sistem special creat să îţi ia şi taxă pe fumegat dacă se poate. Îmi simt involuntar buzunarele goale, nodul în gât şi pe frunte o etichetă invizibilă dar totuşi perceptibilă de către secretare, pe care pesemne scrie ceva de genul - daţi cât puteţi de tare, mama lor de studenţi!

Aşa se face că până o să reuşesc să îmi rup cordonul ombilical cu universitatea şi să îmi scot toate diplomele şi ţâdulele lor de doi bani, o să tot primesc în ouăle pe care nici nu ştiam că le am, lovituri dureroase. Astăzi de exemplu am plătit cu resemnarea ciobanului mioritic o taxă fenomenală pentru bugetul meu de austeritate, că diplomele mele au ocupat locul preţios în sertarele bibliotecii cu câteva zile mai multe decât permis. Taxă de stocare, aţi mai auzit de aşa ceva? Asta în timp ce deşi am terminat credeam eu facultatea de un timp considerabil, totuşi a scrie nenorocita aia de diplomă (prin care primesc pomposul titlu de filosof) le ia deja mult prea mult timp, pesemne trebuie să mă aştept la o caligrafie impecabilă pe când în sfârşit reuşesc să mi-o termine.

Prin urmare la fiecare contact cu universitatea, mă paşte de undeva de după colţ o reacţie muierească în faţa absurdului cum am reuşit să mai am o dată în timpul facultăţii, şi anume ditamai plânsu cum n-am apucat să prestez pentru nici un bărbat, vreodată…

Aşa că dacă ştiţi vreo grupare (mă pot implica şi în guerilă, dacă e cazul) în care oamenii se adună împotriva universităţii, nu ezitaţi să mă contactaţi, ok?

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu