luni, 26 noiembrie 2007

liberal leftist I am

pasat de la zoiţica, am bifat şi eu testul ăsta, în sfârşit unul inteligent din mormanul de dublă personalitate care îţi răspunde la întrebări cam cum a răspuns o tanti academicoasă ieri la o întâlnire despre tot felul:
- Care este după părerea dumneavoastră diferenţa dintre un fermier şi un ţăran?
- Maaare, dom'le, maaaare!!!
punct şi de la capăt.

Ce e interesant la un test de-ăsta e că atunci când eşti tu, singur, choirându-te la un ecran pe care sunt scrise o grămadă de statement-uri care mai de care mai profunde, începi să iei în serios răspusul şi să îţi asumi bifatul ăla ca pe o opţiune de viaţă. dacă în cazul unor fraze precum
*Marijuana should be legalised* sau
*Abstract art that doesn't represent anything shouldn't be considered art at all.*
poziţia îţi este, în general, cumva prestabilită, altele precum
*Although the electronic age makes official surveillance easier, only wrongdoers need to be worried.* chair dacă ridică probleme în a te plasa faţă de ele, te pun totuşi serios pe gânduri şi într-o situaţie uşor inconfortabilă, de a-ţi recunoaşte poziţia şi de bifa pur şi simplu o atitudine, fără loc de puncte puncte pentru explicaţii suplimentare sau note de subsol.

Ceea ce a constituit un adevărat test nu e legat de fapt de rezultatul final, ci mai degrabă de întregul proces de a te plasa într-o varietate nu chiar mare de opţiuni ca reacţii la nişte afirmaţii, faţă de care poate de multe ori refuz să reacţionez ferm. Chiar dacă nu ştiam în cifre sau grade de proximitate faţă de Gandhi sau Mugabe cât de left-right/libertarian-authoritarian sunt, totuşi m-am auto-reperat cumva automat undeva în pătrăţelul verde (ooo, ce vocaţie!) al stângismului liberal, numai că acum mă simt uşurată că mi-a pus eticheta şi un test!

Şi dincolo de savoarea specială a unor întrebări (Mothers may have careers, but their first duty is to be homemakers, Making peace with the establishment is an important aspect of maturity, Some people are naturally unlucky) una dintre afirmaţiile care conchid testul mi-a atras atenţia în mod special, probabil datorită puterii de sugestie a scenei cu Hitler şi Stalin sitting down together:

If you could get Hitler and Stalin to sit down together and avoid economics, the two diehard authoritarians would find plenty of common ground.

Iar eticheta mea arată aşa:
Economic Left/Right: -4.12
Social Libertarian/Authoritarian: -6.97



Ia să facă bine şi traiu şi vlad să împărtăşească rezultatele lor, eventual să îşi dea cu părerea şi ce beau Hitler şi Stalin dacă tot stau la aceeaşi masă?

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu